Tentang Diri Saya: Siaran saluran baru Awesome TV mula bersiaran secara rasmi hari ini!

Mesti klik!

Klik dan daftar! Percuma aje!


Klik dan daftar! Percuma aje!


Jangan tak daftar! Klik di sini dan daftar! Percuma aje!

Monday, August 3

Siaran saluran baru Awesome TV mula bersiaran secara rasmi hari ini!



Saluran televisyen digital percuma terbaru, Awesome TV mula bersiaran secara rasmi bermula hari ini, meskipun pandemik Covid-19 masih lagi berleluasa di Malaysia dan seluruh dunia. Ia dikelolakan oleh syarikat baru Awesome Media Network dan boleh diikuti eksklusif hanya melalui saluran 112 MYTV dan tidak terdapat pada mana-mana platform lain termasuk siaran berbayar seperti Astro. Siaran percubaan saluran ini bermula 28 Julai, iaitu beberapa hari sebelum umat Islam menyambut Hari Raya Aidiladha selama hampir seminggu.

Setelah 16 tahun monopoli siaran TV swasta percuma dipegang Media Prima (MPB) bermula dengan 8TV pada 2004 dan TV9 pada 2006 di samping TV3, akhirnya monopoli siaran TV swasta percuma berakhir dengan kewujudan siaran saluran ini kelolaan syarikat baru dan sekaligus bersaing dengan saluran TV3, 8TV dan TV9 serta ntv7. Menariknya, saluran ini adalah saluran TV percuma pertama di Malaysia yang memulakan siarannya tanpa menggunakan alat pemancar analog selain tidak menyiarkan sebarang slot berita, sama ada sambung siar saluran lain ataupun kelolaan sendiri.

Sitkom Pop Yeah Yeah merupakan satu-satunya rancangan bersiri kelolaan stesen TV ini disiarkan oleh saluran TV terkenal TV3 kelolaan MPB pada 2019 dan tidak ada lagi rancangan lain kelolaan Awesome TV yang akan disiarkan oleh saluran TV lain selepasnya.

Telefilem pertama siaran Awesome TV adalah "Next, Station Jodoh" di samping drama terawal saluran ini iaitu "Janda Kosmopolitan".

Semoga saluran Awesome TV akan terus unggul dan gemilang serta tidak kena telan dengan MPB selepas ini. Kekalkan keaslian Awesome TV dan jangan jadi seperti saluran MetroVision, ntv7 dan Channel 9.

No comments:

Post a Comment