Tentang Diri Saya: PIALA DUNIA DATANG LAGI! (2018)

Mesti klik!

Klik dan daftar! Percuma aje!


Klik dan daftar! Percuma aje!


Jangan tak daftar! Klik di sini dan daftar! Percuma aje!

Wednesday, June 6

PIALA DUNIA DATANG LAGI! (2018)



Piala Dunia datang lagi! Tinggal seminggu sahaja lagi kejohanan bola sepak terbesar dunia itu akan membuka tirainya dan dalam masa yang sama umat Islam akan menyambut Hari Raya Aidilfitri selepas sebulan berpuasa. Istimewanya, dua keraian tersebut diraikan, iaitu berhari raya (untuk beberapa hari sahaja) sambil merasai suasana Piala Dunia ke-21 yang akan berlangsung di Rusia, iaitu negara bekas Kesatuan Soviet pertama menganjurkan temasya berkenaan. Ia berlangsung dari 14 Jun hingga 15 Julai ini.

Bagi yang masih lagi melanggan Astro dan juga menggunakan MYIPTV, pasti beruntung kerana ada 100% siaran langsung perlawanan berkenaan. Manakala bagi yang tidak melanggan Astro, RTM hanya menyiarkan 27 perlawanan secara langsung. Siaran tertunda dan ulangan tak perlu cerita lagi. Pengguna Astro khasnya bukan pelanggan Pakej Sukan atau Super Pack yang telah melanggan pas Piala Dunia harus juga langgan HD service untuk menonton dengan jelas baru semangat menontonnya.

Bagi pengguna dekoder DVB-T2 yang tinggal berdekatan dengan Sempadan Malaysia-Thailand, pasti beruntung kerana ada siaran langsung 100% percuma dari Negara Gajah Putih itu. Kalau dalam format HD lagi semangat menontonnya.

Antara perlawanan yang mesti tonton adalah semua perlawanan melibatkan tuan rumah termasuk Rusia-Arab Saudi (14 Jun, 11.00 malam), Portugal-Sepanyol (16 Jun, 2.00 pagi), semua perlawanan melibatkan Iceland, Denmark, Brazil, Jerman (penyandang juara) dan Perancis selaku bekas juara dunia 1998 (ketika menjadi tuan rumah Piala Dunia ke-16).

Tentang sambutan Hari Raya pula, Hari Raya disambut umat Islam seperti biasa cuma kali ini agak berbeza sebab bercanggah dengan tarikh bagi temasya bola sepak terulung dunia berkenaan bagi kali ke-21 dari 14 Jun hingga 15 Julai ini sehingga lagu-lagu raya tidak kira lama ataupun yang baru apabila dimainkan di corong-corong radio bukan lagi makanan untuk raya kali ini.

No comments:

Post a Comment