Tentang Diri Saya: Astro Arena kini dalam format HD!

Mesti klik!

Klik dan daftar! Percuma aje!


Klik dan daftar! Percuma aje!


Jangan tak daftar! Klik di sini dan daftar! Percuma aje!

Thursday, September 1

Astro Arena kini dalam format HD!



Semalam warga Malaysia menyambut Hari Kebangsaan buat tahun ke-59 dengan tema 'Sehati Sejiwa'. Tahniah, syabas dan terima kasih diucapkan kepada pihak Astro dan saluran Astro Arena sendiri kerana secara rasminya melancarkan saluran sukan berbahasa Melayu pertama Malaysia ini dalam format definisi tinggi (HD) sepenuhnya bermula hari ini! Sebelum ini saluran Astro Arena HD hanya boleh didapati sempena pelbagai kejohanan sukan terkemuka seperti Sukan SEA dan Sukan Olimpik di Rio baru-baru ini.

Saluran Astro Arena HD ini buat kali pertama dipertontonkan sempena Sukan SEA ke-27 di Myanmar pada 2013 dan ia bersiaran secara sementara (bukan tetap) dan kali terakhir ia bersiaran secara sementara adalah sempena Sukan Olimpik ke-31 di Rio de Janeiro, Brazil baru-baru ini.



Akhirnya pada 1 September 2016 (Khamis) maka secara rasminya Astro Arena HD telah dilancarkan dan akan bersiaran sepenuh masa (secara tetap, bukan lagi sementara) dan dalam masa yang sama juga saluran Astro SuperSport 4 telahpun dinaiktaraf kepada HD dan ia bersiaran dalam format HD sepenuh masa. Tahniah dan terima kasih kepada Astro kerana membangkitkan lagi semangat menonton siaran sukan tempatan dan antarabangsa dalam format HD! Majulah sukan untuk negara!

No comments:

Post a Comment