Tentang Diri Saya: Samba Olimpik dah nak habis!

Mesti klik!

Klik dan daftar! Percuma aje!


Klik dan daftar! Percuma aje!


Jangan tak daftar! Klik di sini dan daftar! Percuma aje!

Sunday, August 21

Samba Olimpik dah nak habis!

Hari ini merupakan hari terakhir Sukan Olimpik ke-31 berlangsung di Rio waktu tempatan. Tahniah diucapkan buat Datuk Lee Chong Wei walaupun hanya sekadar meraih pingat perak selepas tewas kepada pemain dari China, Chen Long menerusi jumlah mata yang sama, iaitu 18-21 di set pertama dan kedua dalam perlawanan akhir badminton kategori perseorangan lelaki temasya sukan tertua di dunia ini. Meskipun rakyat Malaysia masih lagi belum merasai nikmat emas Olimpik sejak 60 tahun lalu, iaitu kali pertama negara menyertai Sukan Olimpik di Melbourne, Australia pada 1956, namun sumbangan tiga butir perak dihadiahkan Lee Chong Wei berhak diberi ucapan terima kasih.

Kontinjen Malaysia akhirnya telahpun memungut empat butir perak dan sebutir gangsa dalam temasya Olimpik pertama di bumi Amerika Selatan ini dan saya ucapkan tahniah buat atlet berkenaan walaupun sekadar memungut pingat berkenaan.

Biarpun Lee Chong Wei gagal mendakap sebutir emas tetapi beliau kekal juara di hati rakyat Malaysia yang berbilang kaum dan agama. Semoga bertemu lagi di Tokyo pada 2020!

No comments:

Post a Comment