Tentang Diri Saya: Genap 2 tahun anime Flip Flappers! (Bhg. 2)

Mesti klik!

Klik dan daftar! Percuma aje!


Klik dan daftar! Percuma aje!


Jangan tak daftar! Klik di sini dan daftar! Percuma aje!

Saturday, October 27

Genap 2 tahun anime Flip Flappers! (Bhg. 2)



Sambungan daripada bahagian pertama tentang anime Flip Flappers.



Episod 5

Episod kelima pula menyaksikan Cocona dan Papika tiba di Pure Illusion dan ada pergelutan berlangsung dalam menara jam. Itu yang tidak harus dilupakan.










Episod 6











Episod 7






Episod 8

Episod ini antara yang tidak harus dilupakan kerana episod kali ini memaparkan pertembungan yang berlangsung di kota kegemilangan futuristik. Best kan?













Episod 9









Episod 10









Episod 11

Untuk makluman, episod kali ini bukanlah episod terakhir, yang mana kredit dipaparkan terus di lewat episod ini.








Episod 12

Episod kali ini memaparkan imbasan lokasi bagi anime ini, iaitu episod ke-2 (lava), ke-3 (padang pasir) dan ke-8 (kota kegemilangan futuristik).










Episod 13 (kemuncak)

Episod kali ini merupakan episod kemuncak bagi anime ini. Episod ini mengisahkan pada masa kehilangan Mimi, Papika kembali ke usia yang lebih muda dan menjadi sahabat kepada Cocona muda. Menggunakan transformasi baru mereka, Cocona dan Papika menentang Mimi yang gelap. Pada masa itu, Salt (Saruto) menggunakan peralatan ayahnya untuk memasuki Pure Illusion, di mana dia bersatu semula dengan Mimi yang sebenar. Bertekad untuk memusnahkan segala-galanya dan memulakan semula, Mimi yang gelap menjalani transformasinya sendiri untuk melepaskan kuasa penuhnya, tetapi dihentikan oleh Cocona dan Papika setelah mereka mengetahui cinta mereka masing-masing. Apabila Pure Illusion mula ditutup, Papika menghantar Cocona kembali dengan Yayaka, kemudian memutuskan untuk tinggal dan membantu Mimi. Selepas itu, Cocona terkejut apabila menyedari bahawa tidak ada cara untuk kembali ke Pure Illusion hanya untuk mencari dia yang sebenarnya masih dalam Pure Illusion selepas memutuskan untuk pergi dan menyelamatkan diri Papika sendiri. Bersatu semula sekali lagi di terowong, Cocona dan Papika pulang ke rumah bersama-sama. -TAMAT-












Lagu dalam episod terakhir anime ini ialah Over The Rainbow oleh TO-MAS. Semoga anime ini akan terus relevan dan diingati oleh mereka yang menontonnya (dari episod pertama sehingga episod terakhir) sampai bila-bila.

No comments:

Post a Comment