Tentang Diri Saya: PIALA DUNIA DATANG LAGI! (2014)

Mesti klik!

Klik dan daftar! Percuma aje!


Klik dan daftar! Percuma aje!


Jangan tak daftar! Klik di sini dan daftar! Percuma aje!

Friday, May 2

PIALA DUNIA DATANG LAGI! (2014)

File:WC-2014-Brasil.svg

Piala Dunia datang lagi! Kini sudah masuk bulan kelima dalam kalendar tahun 2014 ini! Tahun ini merupakan ulangtahun kelapan era kemalapan rancangan realiti hiburan di Malaysia sejak 2006 lagi yang mana program realiti nyanyian Akademi Fantasia sejak siri keempat lagi sudah tidak relevan lagi, yang mana program berkenaan bertembung dengan Piala Dunia kali ke-18 di Jerman dari 9 Jun hingga 9 Julai tahun itu sehingga ramai dari kalangan kaki Piala Dunia memilih untuk berhenti menonton segala rancangan realiti hiburan yang tidak mendatangkan faedah langsung. Piala Dunia tahun berkenaan juga merupakan yang pertama kali tanpa diselubungi pelbagai iklan rokok di Malaysia di samping banyaknya rancangan realiti hiburan yang dianggap memuakkan sehingga ramai warga bumi sudah alergik, bosan dan muak dengan segala rancangan realiti hiburan yang sampah itu!

Piala Dunia ke-19 pada 2010 merupakan kali kedua kejohanan bola sepak terpenting di dunia itu dibolot sepenuhnya oleh Astro selepas 2006 dan saluran percuma tidak dapat menyiarkan semua perlawanan secara langsung. Akibatnya, ramai yang tidak ber-Astro memilih untuk menonton perlawanan-perlawanan tertentu secara langsung di kedai mamak atau mana-mana tempat yang dipasang Astro (selain skrin gergasi yang ber-Astro) apabila perlawanan tertentu tidak disiarkan secara langsung oleh saluran TV percuma seperti RTM. Ramai yang merungut bahawa saluran TV percuma tidak dapat menyiarkan kesemua perlawanan secara langsung sedangkan kejohanan bola sepak Piala Dunia sepatutnya milik semua pihak, bukan dipegang satu pihak sahaja. Lainlah kalau segala jenis rancangan realiti khasnya hiburan dan keagamaan diterbitkan dan disiarkan oleh satu saluran sahaja (tanpa perlu berkongsi dengan saluran TV percuma).

Piala Dunia kali ini merupakan kali ke-20 dan akan berlangsung di Brazil dari 12 Jun hingga 13 Julai ini dan ramai yang memilih untuk bercerita bukan pasal perlawanan, tetapi juga pasal hak penyiaran kejohanan berkenaan yang masih lagi dikuasai stesen Astro, sedangkan kejohanan tersebut sepatutnya dikongsi semua saluran TV. Tapi malangnya ramai yang tidak berlanggan dengan Astro memilih untuk menonton di kedai mamak atau mana-mana tempat/venue yang dipasang Astro apabila perlawanan tertentu tidak disiarkan secara langsung oleh saluran TV percuma. Apapun, buat yang ada Astro, tidak perlulah pergi ke kedai mamak lagi kalaupun tiada seorangpun menonton saluran lain selain menayangkan siaran langsung setiap perlawanan di TV.

Apapun, selamat menghadapi Piala Dunia buat semua yang ingin menonton secara langsung dan jangan lupa raikan ulangtahun kelapan era kemalapan rancangan realiti hiburan ini dengan menikmati kesemua perlawanan secara langsung di kaca TV anda! Majulah sukan untuk negara dan hapuskan semua rancangan realiti hiburan!!

No comments:

Post a Comment