Tentang Diri Saya: Album pertama Siti Nurhaliza kini genap 20 tahun!

Mesti klik!

Klik dan daftar! Percuma aje!


Klik dan daftar! Percuma aje!


Jangan tak daftar! Klik di sini dan daftar! Percuma aje!

Friday, April 1

Album pertama Siti Nurhaliza kini genap 20 tahun!


Hari ini, genap 20 tahun album pertama Siti Nurhaliza (sekarang Datuk) mula dilancarkan di seluruh Malaysia. Masa lagu "Jerat Percintaan" mula popular, mana ada lagi PlayStation masa itu, Internet tak ramai yang pakai lagi masa itu juga. Saya masih lagi bergantung dengan konsol NES dan SNES masa itu jugak. Sebahagian besar lagu yang terkandung dalam album ini ciptaan arwah Datuk Adnan Abu Hassan (kecuali lagu "Cari-Cari", "Bicara Luka" dan "Jalanan Berduri") iaitu antara komposer yang berjaya mempopularkan penyanyi-penyanyi Malaysia yang sebahagian besarnya adalah penyanyi pop kreatif macam Liza Hanim, Misha Omar dan Fauziah Latiff. Selain lagu "Jerat Percintaan", ada juga lagu yang tak harus saya lupakan sehingga hari ini ialah "Jawapan Di Persimpangan", "Antara Waktu dan Usia" dan "Mahligai Asmara". Saya memang taknah jemu dengar lagu-lagu nyanyiannya, termasuk ciptaan arwah Adnan Abu Hassan. Saya yakin ramai peminat sukakan post ini.

No comments:

Post a Comment