Tentang Diri Saya: Salam Tahun Baru 2016!

Mesti klik!

Klik dan daftar! Percuma aje!


Klik dan daftar! Percuma aje!


Jangan tak daftar! Klik di sini dan daftar! Percuma aje!

Friday, January 1

Salam Tahun Baru 2016!

Salam Tahun Baru 2016 buat seluruh warga bumi di mana jua berada! Nampak gayanya sesetengah warga bumi merasakan diri mereka bahawa tiada gunanya menyambut tahun baru kalau disertai dengan azam baru, apalagi Cukai Barang dan Pekhidmatan (GST) sudahpun dilaksanakan sejak April lalu sehingga memaksa pihak-pihak tertentu melupakan sambutan tahun baru.. Sepatutnya azam baru harus laksanakan setiap hari dan setiap masa, tetapi tidak Tahun Baru Masihi dan Awal Muharam. Barangkali kaum Cina lebih selesa menyimpan azam lepas Tahun Baru Cina manakala kaum India pula lebih selesa menyimpan azam selepas Deepavali. Begita juga dengan orang Islam memilih untuk menyimpan azam lepas Hari Raya Puasa atau Hari Raya Haji sementara yang beragama Kristian memilih untuk menyimpan azam lepas Krismas.

Tahun 2016 adalah tahun yang agak istimewa sikit sebab yang tak sukakan program hiburan akan menyambut ulangtahun era hitam program realiti hiburan (yang sudah tidak relevan lagi) yang ke-10, Sukan Olimpik musim panas pertama di bumi Amerika Selatan Ogos ini dan bola sepak Euro 2016 yang julung-julung kali disertai 24 pasukan negara anggota UEFA selain saya memasuki usia 30 tahun pada 14 Februari ini.

Yang menariknya, zaman kehancuran rancangan realiti hiburan bermula apabila program realiti nyanyian Akademi Fantasia (AF) siri keempat (setelah tiga siri bersiaran) telahpun menemui zaman kemalapannya yang mana rancangan tersebut bertindih dengan tarikh kejohanan bola sepak terbesar di dunia iaitu Piala Dunia ke-18 di Jerman dari 9 Jun hingga 9 Julai, 10 tahun lalu. Nampak gayanya mereka memilih untuk menonton siaran langsung kejohanan berkenaan, bukannya menonton program AF dan yang sama benda dengannya. Lepas Piala Dunia barulah mereka kembali mengikuti AF.

Akhir kata, sambutlah tahun 2016 ini dengan ulangtahun ke-10 zaman malap program realiti nyanyian yang sudah tidak relevan lagi!

No comments:

Post a Comment