Tentang Diri Saya: Celebrity Fitness & Horleys Bina Kekuatan & Keyakinan Dina

Mesti klik!

Klik dan daftar! Percuma aje!


Klik dan daftar! Percuma aje!


Jangan tak daftar! Klik di sini dan daftar! Percuma aje!

Saturday, December 29

Celebrity Fitness & Horleys Bina Kekuatan & Keyakinan Dina



Penyanyi, pelakon serta penyampai radio, Dina Nadzir mengakui kekuatan serta keyakinan dirinya telah meningkat selepas hampir dua bulan menjalani sesi program kecergasan bersama Celebrity Fitness dan Horleys. Memulakan sesi kecergasan sejak akhir September lalu, pemilik nama Faradina Mohd Nadzir ini turut memberitahu berasa teruja dengan hasil keputusan yang dicapai setakat ini.


“Alhamdulillah, dalam masa 39 hari, berat badan saya turun sebanyak 4 kilogram. Mungkin ramai yang akan kata, tak nampak pun perbezaan atau perubahan, namun perubahan itu ada secara dalaman,” ujar Dina ketika ditemui di pusat kecergasan terkemuka Celebrity Fitness, Setia Walk Puchong, baru-baru ini.


“Mungkin juga rangka badan saya besar, jadi sebab itu mereka tak nampak sangat perbezaan. Saya juga tengah bina otot di mana otot lagi berat dari lemak, jadi sebab itu tak nampak banyak sangat perubahan. Lagipun, menurut ‘personal trainer’ saya, jika saya bina otot ia boleh bakar lemak saya dengan lebih cepat malah bentuk badan juga akan nampak lebih kemas.


“Lebih mengujakan, ramai yang tegur dalam Instagram, cakap saya dah nampak kurus dan bentuk muka saya pun nampak berbeza. Saya gembira dengan perkara ini dan saya harap akan lebih banyak berat yang akan berkurangan lagi. Di sini juga, saya ingin tegaskan, saya bukan buat semua ini untuk kelihatan kurus semata-mata, tapi saya buat kerana ingin mendapatkan kesihatan yang baik. Kalau boleh, saya tak nak kurus yang nampak sakit,” ujar Dina mengakui puas hati dengan keputusan yang dicapai.


“Biarlah orang nak cakap apapun, namun secara peribadi, saya nampak sangat perubahan yang berlaku pada diri saya. Bagi saya, benda jadi lebih positif dan saya sangat puas hati dengan keputusan setakat ini. Jika dulu, saya sukar nak tidur, namun sekarang dah senang. Malah, kebelakangan ini, keyakinan serta kekuatan diri saya juga meningkat. Jika dulu ketika buat persembahan, saya tak boleh banyak bergerak kerana mudah penat, sekarang tidak lagi.


“Kaki saya juga semakin kuat dan nak pakai kasut tumit tinggi pun tak ada masalah lagi. Dulu kalau menyanyi satu, dua lagu saya dah rasa semput, tapi sekarang lepas tiga lagu pun dah tak ada masalah untuk menyanyi sambil menari. Saya juga dah senang untuk bergerak malah baju lama pun saya dah boleh pakai,” ujar Dina seronok dan teruja dengan perubahan ini.

No comments:

Post a Comment